Libros

Jag köpte lite böcker igår, en bok med alla verb som en uppslagsbok så man kan slå upp hur de böjs, skit bra! Sen köpte jag svampbob också :)
besos!

¡Hola!

Igår var jag och några frivilliga från min skola på ett museum. Det var fint men ärligt talat så förstod jag inte vad det hela handlade om! Guiden pratade ganska snabbt på spanska, jag förstod helheten men inte detaljerna!

Det hålls i alla fall (som jag förstod det) en fest i Spanien varje år som går ut på att konstnärer ställer ut ett verk som de gjort i brännbara material. De ställer ut dem på offentliga platser så att befolkningen kan få se, sedan ska de rösta om vilken skulptur de tycker är finast. Den skulptur som fått flest röster hamnar på museet! De andra bränns upp!! Det var i alla fall så jag förstod det! Det blir fest runt elden och alla häller vatten på varandra eftersom att det blir så varmt! (detta är i början av sommaren…)

PUSS

Helado en la playa

Igår gick jag och två av mina rumskompisar ut och åt glass, vi mötte upp en trevlig tysk och en italienska!
Från vänster: Tysken jag inte kommer ihåg namnet på, italienskan jag inte kommer ihåg namnet på, min rumnskompis Yuri från italien, Valentina från italien, Kike och jag!

Fiesta de BBQ

Igår följde jag med mina vänner på en BBQ fest! Vi köpte färsk kött och fisk och åkte till en stenig strand där vi grillade tillsammans. Allt var hur trevligt som helst! Vi badade, åt drack öl och åt igen! Vi åkte hem runt 21:30 på kvällen då vi kollat på solnedgången tillsammans. Med andra ord en väldigt väldigt bra dag!!

Detta är världens bäste rumskompis Kike från Peru och min vän Stephanie som bor i lägenheten över oss! De är bäst!
Jag paxade fisken!
Det låg många lyxbåtar längst stranden, jag och Stephanie försökte komma fram till vad en av de största kunde tänkas kosta!
Hasta Luego!

Playa de San Juan

I veckan åkte jag och min rumskompis till en jätte fin strand som heter San Juan, det tar ca 15 minuter med tåget dit och kostar 3 euro fram och tillbaka! Vattnet är helt underbart och eftersom att stranden är så stor och inte ligger i centrum av Alicante är det inte så mycket folk!

tapas y mojito, tradición en todos miércoles!

På osdagar är det kaos på en av Alicantes många restauranger. Allt på menyn på denna tapas-bar kostar endast 1 Euro, så i osdags (och onsdagen innan denna) fick jag en mycket trevlilg och väldigt spansk middag för cirkus 4 euro. Det här är typ "snabb-mats-tapas", små "boquadillos" med valfritt pålägg. Jag tog en med lax och cream cheese, en med fisk och ost, och en med lax och vad som ser ut som maskar! Kike (min pureanske rumskompis) sa att det var jätte gott och att jag var tvungen att prova, men ärligt talat smakade det ingenting! Såg mest läskigt ut så jag lämnade den :P Sen äter man pomes frites till eller nachos och dricker öl till!
Väldigt trevligt och rörigt! Hehe!
Efteråt gick vi och drack Mojitos på en bar i närheten. Vi var ett gäng från olika delar av världen, det här är jag och Stephanie som bor i lägenheten över min!
Hasta Luego! <3

Mis clases a las 9 de la mañana

Här är bara lite bilder på mitt fina klassrum, som ni ser är vi väldigt få elever!
Jag köpte den här fina pennan på Corte Ingles, jag gillar att den glittrar! :D

Hasta Luego!!

¡Hola!

Idag efter skolan gick jag och min turkiske (ende) klasskompis in i ett köpcentrum efter skolan och jag såg den här affären! Jag var tvungen att ta kort på den och visa för Niklas, han skulle ju tycka det var en trevlig affär! Fullt med star wars prylar!
Det här är "el Marcadon". världens bästa mötesplats eftersom att den ligger typ i mitten av Alicante (och jag bor 2 min från den!) Innuti kan man köpa färsk fisk, kött och frukt och på baksidan finns en massa blommor som jag kan ta kort på senare och visa! De är jätte fina.

La Salón

Här är en bild på vårt fina vardagsrum, känns som hemma med alla IKEA möbler! Det är här vi äter middag tillsammans med tända ljus och dricker vin! Det är väldigt mysigt! På dagen blir det dock fasligt varmt här eftersom att solen ligger på! Vi äter lunch tillsammans här ibland också. Jag vet inte varför någon knöt gardinerna sådär fult dock.. ska nog ändra på det!
Hasta Luego! <3

Santa Barbara

Jag och min amerikanska vän Amy var i veckan uppe i den gamla fästningen "Castillo de Santa Barbara". Utsickten var fantastisk! Vi ska upp dit igen med två andra amerikanare Tamara och Mike, då ska jag ta med kameran och fota solnegången tänkte jag, det lär vara magiskt!

Hasta Luego amigos! <3

Tusse

Har precis startat en fin liten blogg där jag ska skriva om vad som händer här i Alicante! Jag var bara tvungen att lägga upp den här söta bilden på Tusse :)