Un poco mas fotos...

Pizza Grande!
Mamma hund och Lotta gris!
Väskshopping!
Hotellet
Hasta Pronto!

Mi familia en Alicante

La Puerta

Det här är nog min favoritplats i Alicante. Man kan gå ut på en pir och bara stå och stirra på vattnet på ena sidan.
Och på andra sidan kan man står och stirra på Alicante! Me gusta mucho.
(Den första bygnaden här är ert hotell mamma, pappa, niklas!)
Här är mina nya boats! Jag går runt och sliter ner dom lite på piren och i Alicantes smutsiga kvarter. Och de fina kvartern också för den delen!
Hasta Luego amigoooooos! <3

Calpe!

Vi åkte till en liten stad som heter Calpe i lördags. Där finns ett berg man kan klättra i vilket vi gjorde, vi tog massa kort på utsickten och åt sedan picknick mackor och chips! Mycket mycket gott och trevligt. Calpe ligger ca en timme från Alicante men som tur var har en vän till Kike bil så vi åkte tillsammans med de! :D Det var varmt och skönt och medan regnet öste ner i Alicante hade vi solsken och badväder! Lyckat som fasen!
Man kunde klättra väldigt högt upp men det blev bara läskigare och läskigare! Faarligt, faarligt! men hääärligt häärligt!
Hasta Luego!!!

Cabo Huertas

Det här är en av stränderna vi brukar åka till, det tar ca 15 minuter med bussen. Den heter cabo huertas och är väldigt vacker! Vi åkte hit i onsdags eftersom att vi var lediga då, det var dagen då spanien erövrade sydamerika vilket spanjorerna firar, mina peruanska vänner var dock inte riktigt lika festsugna!

Viernes y Sábado

I fredags och i lördags åkte jag tillsammans med tre vänner till en strand som ligger utanför Alicante. Vi tog bussen i ca 20 minuter. Väldigt smidigt! Vi köpte chips, nötter, oliver, clementiner och satt och pratade på spanska och engelska tills solen gick ner!
Jag tror tyvärr inte att han fick någon fisk..
Hasta Luego!

Pescado y verduras al el mercado!

Idag efter skolan gick jag in i fisk och grönskasmarknaden! Det var jätte kul faktiskt! Fisken kostar runt 10 euro per kilo.
De har blommor utanför markaden som är jätte fina! Det luktar så gott när man går förbi!
Hasta Luego!

Palma de Mallorca

Igår klockan 24 kom jag hem från mini-resan till Palma de Mallorca! Det var en jätte trevlig liten resa vi gjorde! Vi kom dit i lördags runt 16:00, vi hann gå runt lite i staden och kika i affärer och dricka kaffe tills vi skulle möta upp några vänner och äta middag. Självklart åt vi middag på en italiensk restaurang, vi var ett sällskap på cirka 10 personer så jag hade inte så mycket att säga till om då.. Men det var trevligt i alla fall! Sen gick vi ut för några drinkar. Dagen efter gjorde vi en del sightsing! Till katedralen, till ett fort i utkanten av Palma som heter Pastell de Bellver. Det var väldigt fint! Sen åkte vi till en strand och sen mot flygplatsen!
Katedralen!
På väg upp för en hel del trappor upp mot Castell de Bellver!
Castell de Bellver
Martina, jag och Christina på toppen!
Jag i fortet!
Min lilla båt! hehe
Världens godaste vegetariska macka som innehöll sallad med sparris, ägg, tomat och dressing! Mums! svåräten dock..
Stranden! Jag tog bilden på eftermiddagen när vi lämnade stranden, när vi kom dit runt 14 var det sol över hela stranden!